Šířit laskavost

Šířit laskavost
Partnerská poradna on-line

Hezký den, Petro, zajímala by mě jedna věc :) Již delší dobu pracuji v korporátním prostředí, kde jak známo rozhodují výsledky a je důležitá produktivita – nevadí mi to, nic proti tomu jako takovému nemám. Ale zároveň pozoruji a vnímám, že v tom prostředí chybí určitá laskavost, lidskost a hřejivost – minimálně chybí ve větším měřítku než v jakém je teď. Dala jsem si za „vnitřní cíl“ (a vedena intuicí, ne hlavou) tuto laskavost v tom prostředí šířit. Snažím se do toho vnášet, jak něhu a laskavost, tak i lidskost. Ano, jsou to ženské kvality ♥ Ale občas se mi stane, že narazím na nepochopení ostatních….kolegům třeba vroucně poděkuju za to, že mi věnují čas a pomáhají mi, a oni jen odvětí: „OK“ a přejdou to jako bych nic neřekla a mně je pak občas trapně nebo nějak nepatřičně :( Jak šířit lásku v kanceláři tím pádem? Vím, že je to jiný svět, ale věřím, že i ten je třeba sytit těmito kvalitami, které mají i charakter léčení, celkovou atmosféru „změkčují“ a navrací nás na cestu k lidskosti. Děkuji moc :)

Laskavá víla

Petra Jarošová odpovídá:

Vílo, korporátní prostředí stvořili muži. Oni jsou přirozeně hierarchičtí a výkonoví. Je moc hezké, že chcete zlidštit místo, kde pracujete. A určitě můžete mít úspěch, který ale nemusí vypadat tak, jak čekáte.

Je možné, že se lidem okolo vás bude líbit, že se k nim chováte s úctou a laskavě. Ale je otázka, zda to povede i ke změně jejich chování.

Neboli dejte si pozor na svá očekávání. Obecně platí, že největší vliv má ten, kdo stojí na vrcholu pomyslného žebříčku. Odspoda to jde hůř a trvá to, protože lidé, kteří jsou vybírání, kopírují potřeby majitele na výkon. V případě, že majitele zajímá i to, jak se lidé cítí, pravděpodobně už by to u vás vypadalo jinak. Takže potřebujete hodně trpělivosti a vytrvalosti.

Moc vám držím palce!

„Neexistuje zdravá žárlivost, vše co je opravdu zdravé,
je zdrojem trvalé lásky a štěstí.“